Ahlsell förvärvar yrkesbutik för personlig skyddsutrustning och yrkeskläder i Umeå

Ahlsell Sverige AB har tecknat avtal om att förvärva Jobline Umeå AB (Jobline) med en årlig omsättning om cirka 26 MSEK.

Jobline erbjuder yrkeskläder och skyddsutrustning till små- och medelstora professionella kunder i Umeå med omnejd. Kunderbjudandet består till stor del av starka varumärken från välkända leverantörer. Företaget är privatägt och har åtta anställda.

”Inom profilkläder har Jobline varit framgångsrika under många år. Nu kommer vi tillsammans att kunna erbjuda våra kunder ett ännu bättre produktutbud och tillhörande tjänster. Vår gemensamma resa har bara har börjat.”, säger Johan Nilsson, vd och koncernchef i Ahlsell AB.

Tillträde beräknas ske i slutet av december och förvärvet förväntas ha en marginell positiv påverkan på koncernens resultat för 2018.

Karin Larsson, Chef för IR och extern kommunikation
08 685 59 24, Karin.Larsson@ahlsell.se

Ahlsell AB (publ) är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 27 miljarder SEK och är noterat på Nasdaq Stockholm. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 5 000 medarbetare, över 200 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!

Pressmeddelande, 23 november 2017

Taggar: