Ahlsell köper JABAC-TVM AB

JABAC-TVM AB är ett lokalt grossistföretag med etablering i Södertälje. Bolaget säljer ett brett sortiment av svetsutrustning, verktyg och industriförnödenheter.

Södertälje med en stark industritradition är en intressant marknad med goda tillväxtmöjligheter. Ahlsell har sedan tidigare en etablering i Södertälje. Med förvärvet av JABAC-TVM stärker vi vår position och profil i regionen och det ger oss bra möjligheter att utveckla marknaden för bland annat svetsprodukter.

Frågor med anledning av denna information besvaras av Göran Näsholm, koncernchef, telefonnummer 0708-23 71 00 alternativt e-post goran.nasholm@ahlsell.se.

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter drygt 29 miljarder SEK och bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med cirka 5 800 medarbetare, över 230 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!