Caroline Sundewall ny styrelsemedlem i Ahlsell

Caroline Sundewall, som har en bred erfarenhet av styrelsearbete, har utsetts till ny styrelseledamot i Ahlsell.

Caroline Sundewall tog civilekonomexamen vid Handelshögskolan i Stockholm 1980 och har sedan dess arbetat både inom näringslivet (Chase Manhattan Bank i London, Handelsbanken, Ratos) och inom medievärlden, som journalist och analytiker (Dagens Industri, Affärsvärlden, Sydsvenska Dagbladet, Finanstidningen). Sedan 1999 har Caroline Sundewall arbetat som företagskonsult och som styrelseproffs.

I dag sitter Caroline Sundewall i styrelserna för Electrolux AB, Haldex, Lifco AB, Pagengruppen AB, Swedbank och TeliaSonera.

- Det känns glädjande och inspirerande att Caroline med sin välmeriterade bakgrund tillträder som styrelsemedlem i Ahlsell. Ahlsell står inför spännande framtida utmaningar där Carolines erfarenhet kommer att vara till nytta för Ahlsell, säger Göran Näsholm, VD och Koncernchef Ahlsell AB.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Rolf Börjesson, styrelseordförande Ahlsell, på telefonnummer +44 7770 368 615
Göran Näsholm, vd och koncernchef, på telefonnummer 0708-23 71 00
Camilla Weiner, informationschef, på telefonnummer 0734-04 70 62

Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Skandinavien, Baltikum och Ryssland inom installationsprodukter, verktyg och maskiner. Ahlsell erbjuder professionella användare ett brett sortiment av varor och kringtjänster inom produktområdena VVS, El, Verktyg & Maskiner, Bygg, Kyl och GDS (Gör det själv). Koncernen har en årlig omsättning om ca 23 miljarder SEK och ca 5 000 anställda.