Inbjudan till Ahlsells Q4-presentation 2017

Ahlsell, den ledande nordiska distributören av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter, publicerar rapporten för det fjärde kvartalet 2017 den 26 januari klockan 07:30.

Klockan 10:30 samma dag hålls en presentation för analytiker och investerare på Helio GT 30, Grev Turegatan 30 i Stockholm där VD och koncernchef Johan Nilsson tillsammans med CFO Kennet Göransson presenterar rapporten.

Presentationen genomförs på engelska och kommer också att sändas i realtid på internet. Det kommer att ges möjlighet att ställa frågor på plats, via telefonkonferensen och via webbsändningen. För att delta vid presentationen, vänligen registrera dig på nedanstående länk, vilken också är länken till webbsändningen. financialhearings.com/event/10307

För att delta i telefonkonferensen ringer du in på något av nedanstående nummer.
SE: +468 5664 2662
UK: +4420 3008 9806
US: +1855 753 2235

Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på Ahlsells hemsida under sektionen ”Investerare/rapporter och presentationer” cirka en timme innan telefonkonferensen börjar. Här kommer det också vara möjligt att se på webbsändningen i efterhand.

08 685 59 24, Karin.Larsson@ahlsell

Ahlsell AB (publ) är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 27 miljarder SEK och är noterat på Nasdaq Stockholm. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 5 000 medarbetare, över 200 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!

Pressmeddelande, 2 januari 2018