Ahlstrom-Munksjö Oyj: Styrelseledamot Jan Inborr har avlidit

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ, BÖRSMEDDELANDE, 26 juni 2017 kl. 20:30 CEST

Jan Inborr, styrelseledamot i Ahlstrom-Munksjö Oyj, avled den 24 juni 2017, efter en kort tids sjukdom.

Inborr, född 1948, invaldes i styrelsen per den 1 april 2017 då Ahlstrom Abp gick samman med Munksjö Oyj och bildade Ahlstrom-Munksjö Oyj. Han tillbringade större delen av sin karriär inom Ahlstrom-gruppen och var medlem i styrelsen för Ahlstrom Abp under 2001-2010 och 2015-2017. Inborr var vice vd för Ahlstrom-koncernenfrån 1994 till 2000 samt vd och koncernchef för Ahlstrom Paper Group från 1996 till 2000. Han började arbeta för Ahlstrom-koncernen 1972. Under 2001 till 2008 var han vd och koncernchef för familjen Ahlströms investmentbolag Ahlström Capital.

”Vi har inte bara mist en kollega med enorm kunskap och branscherfarenhet utan också en god vän. Jan var mycket uppskattad och respekterad av kollegor och affärspartners, säger Hans Sohlström, styrelseordförande för Ahlstrom-Munksjö. På hela styrelsens vägnar vill jag framföra våra varmaste kondoleanser. Våra tankar är nu med Jans familj.”

Styrelsen kommer att fortsätta arbetet med åtta ledamöter fram till och med den ordinarie bolagsstämman 2018.

För mer information, vänligen kontakta:

Hans Sohlström, Styrelseordförande, tel. +358 400 547 717

Ahlstrom-Munksjö i korthet
Ahlstrom-Munksjö är en global ledare inom fiberbaserade material som levererar innovativa och hållbara lösningar till kunder över hela världen. I vårt erbjudande finns dekorpapper, filtermaterial, releasepapper, slipbaspapper, nonwovens, elektrotekniskt isoleringspapper, glasfibermaterial, förpacknings- och etikettmaterial, tejp, material för medicinska ändamål och diagnostiklösningar. Kombinerad årlig omsättning är cirka EUR 2,15 miljarder och antalet medarbetare är 6 000. Ahlstrom-Munksjös aktie är noterad på Nasdaq i Helsingfors och Stockholm. Företaget bildades 1 april 2017 genom en fusion av Ahlstrom Corporation och Munksjö Oyj. Läs mer på www.ahlstrom-munksjo.com.