Förändring i Munksjös ledningsgrupp

MUNKSJÖ OYJ, BÖRSMEDDELANDE 15 juni 2015 kl. 8.30 CEST

Förändring i Munksjös ledningsgrupp

Åsa Fredriksson, Senior Vice President Human Resources and Communications, kommer att sluta sin anställning hos Munksjö för att fortsätta sin karriär utanför koncernen.

Åsa Fredriksson började på Munksjö 1999 och har varit en medlem av ledningsgruppen sedan 2007. Under denna tid har hon varit en drivande kraft bakom Munksjös tillväxt och utveckling. Åsa kommer att lämna Munksjö i slutet av september 2015. Rekryteringen av en HR-ansvarig har inletts.

Vi vill uttrycka vårt stora tack till Åsa för hennes värdefulla bidrag under tiden på Munksjö och önskar henne lycka till i sin fortsatta karriär.

För mer information:
Jan Åström, vd och koncernchef, tel. +46 10 250 1001

Munksjö - Intelligent pappersteknologi

Munksjö är en världsledande tillverkare av avancerade pappersprodukter utvecklade med intelligent pappersteknologi. Munksjö erbjuder och utvecklar kundspecifik innovativ design och funktionalitet i allt från ytskikt för golv, kök och möbler till releasepapper, konsumentnära förpackningar och energiöverföring. Omställningen till ett hållbart samhälle är en naturlig drivkraft för Munksjös tillväxt då produkterna kan ersätta icke förnyelsebara material. Detta är vad ”Made by Munkjsö” står för. Munksjös globala närvaro och sätt att interagera med kunderna formar en internationell serviceorganisation med omkring 2 900 anställda och 15 anläggningar i Frankrike, Sverige, Tyskland, Italien, Spanien, Brasilien och Kina. Munksjös aktie är noterad på Nasdaq i Helsingfors och Stockholm. Läs mer på www.munksjo.com.