• Ahlstrom/

Hans Sohlström tillträder som Ahlstrom-Munksjös vd och koncernchef den 16 april 2018

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ BÖRSMEDDELANDE 6 mars 2018 kl 08:15 CET

Utnämningen av Hans Sohlström som Ahlström-Munksjös nya vd och koncernchef meddelades den 21 december 2018, och han tillträder tjänsten den 16 april 2018.

Hans Sohlström är för närvarande vd och koncernchef för Ahlström Capital Group. Som tidigare meddelats kommer Jan Åström, nuvarande vd och koncernchef för Ahlstrom-Munksjö, att gå i pension.

För mer information, vänligen kontakta:

Juho Erkheikki, Investor Relations Manager, tel. +358 50 413 45 83, juho.erkheikki@ahlstrom-munksjo.com

Ahlstrom-Munksjö i korthet
Ahlstrom-Munksjö är en global ledare inom fiberbaserade material som levererar innovativa och hållbara lösningar till kunder över hela världen. I vårt erbjudande finns dekorpapper, filtermaterial, releasepapper, slipbaspapper, nonwovens, elektrotekniskt isoleringspapper, glasfibermaterial, förpacknings- och etikettmaterial, tejp, material för medicinska ändamål och diagnostiklösningar. Årlig omsättning är cirka EUR 2,2 miljarder och antalet medarbetare är 6 000. Ahlstrom-Munksjös aktie är noterad på Nasdaq i Helsingfors och Stockholm. Läs mer på www.ahlstrom-munksjo.com.