Munksjö Oyj: Förändring i Lannebo Fonder AB:s innehav

MUNKSJÖ OYJ, BÖRSMEDDELANDE, 8 maj 2015 kl. 13.40 CEST

Munksjö Oyj: Förändring i Lannebo Fonder AB:s innehav

Munksjö Oyj har den 8 maj 2015 mottagit en anmälan i enlighet med 9 kap.5 § i finska värdepappersmarknadslagen, enligt vilken Lannebo Fonder AB:s innehav i Munksjö underskridit gränsen på 5 procent.

Enligt anmälan har Lannebo Fonder AB:s direkta innehav den 6 maj 2015 minskat till 2 465 116 aktier, vilket motsvarar 4,83 procent av det totala antalet aktier och röster i Munksjö.

För mer information:
Åsa Fredriksson, SVP HR and Communications, tel. +46 10 250 1003
Laura Lindholm, Investor Relations Manager, tel. +46 10 250 1026

Munksjö - Intelligent pappersteknologi

Munksjö är en världsledande tillverkare av avancerade pappersprodukter utvecklade med intelligent pappersteknologi. Munksjö erbjuder och utvecklar kundspecifik innovativ design och funktionalitet i allt från ytskikt för golv, kök och möbler till releasepapper, konsumentnära förpackningar och energiöverföring. Omställningen till ett hållbart samhälle är en naturlig drivkraft för Munksjös tillväxt då produkterna kan ersätta icke förnyelsebara material. Detta är vad "Made by Munksjö" står för. Munksjös globala närvaro och sätt att interagera med kunderna formar en internationell serviceorganisation med omkring 2 900 anställda och 15 anläggningar i Frankrike, Sverige, Tyskland, Italien, Spanien, Brasilien och Kina. Munksjös aktie är noterad på Nasdaq i Helsingfors och Stockholm. Läs mer på http://www.munksjo.com/.