Många vill sälja Åhus glass

Många vill sälja Åhus glass Åhus Glass växer så det knakar. Introduktionen på börsen av glassföretaget i Åhus och det stora antalet nya aktieägare i företaget har spritt budskapet om Åhus Glass. Det har redan nu gett Åhus Glass en mängd nya kanaler till marknaden. Det är många, som vill vara med att sälja glassen från Skånes solkust - Åhus. Dessutom kommer ICA Sverige nu att satsa på en speciell produkt ur Åhus Glass sortiment. ICA Sverige har via den europeiska inköpskedjan Euroshopper valt denna produkt, som ska erbjudas samtliga återförsäljare i Sverige hos ICA. -Vi har de senaste veckorna fått så stort intresse från återförsäljningsledet, säger marknadschef Birger Rappsjö, att vi kunnat öka våra återförsäljare mycket kraftigt. Totalt har vi nu på kort tid kunnat öka antalet återförsäljare med över 400 återförsäljningsställen. Flest är det i Stockholm, där vi fått 153 nya och i Malmö med nära 100. I Linköping är det 79 ställen som vill ge kunderna chansen att få köpa Åhus Glass och i östra Skåne har vi fått 48 nya platser där vår glass ska finnas tillgänglig. För en vecka sedan höll Åhus Glass stämma som blev en riktig folkfest med 400 nya ägare närvarande. Aktien har gått från 20 kronor till 35 kronor på kort tid. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/11/19990511BIT00330/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/11/19990511BIT00330/bit0002.pdf