Ordförandeskifte i Åhus Glass AB

Ordförandeskifte i Åhus Glass AB (publ) Efter fem år som ordförande i Åhus Glass lämnar nu Bruno Lindén över klubban till Sven Nederstedt. " Det har varit fem spännande och händelserika år som bland annat omfattar en omvandling av Åhus Glass från familjeföretag till börsbolag. Efter en lyckad emission och med en positiv kursutveckling på Åhus Glass aktien känns det som helt rätt arbetsmässigt som advokat att nu lämna över ordförandeskapet. Sven Nederstedt med sin gedigna bakgrund i näringslivet bl.a. som VD för ICA SYD är väl skickad att ta över ordförandeskapet i det arbetskrävande och expansiva skede som nu inleds", säger Bruno Lindén. Åhus Glass VD, Otto Albrektsson som delar uppfattningen framhåller att det känns bra att Bruno Lindén som allmänt erkänd kompetent affärsjurist sitter kvar som ordinarie ledamot i styrelsen. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/17/19990517BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/17/19990517BIT00370/bit0002.pdf