AIAR lanserar Sveriges första STO!

Techbolaget bakom den världsledande appen inom digital marknadsföring har nu uppdraget att lansera Sveriges första Security Token Offering (STO) på den globala arenan. AIAR:s mål är att med AI, Blockkedja och Security Tokens ta över världens ekonomiskt gigantiska, men digitalt eftersatta, B2C-marknad inom microlearning.

- Att demokratisera utbildning är av största vikt. Behovet av livslångt lärande är enormt och kommer framåt att öka exponentiellt. Att idag lansera vår STO, som möjliggör den utvecklingen av AIAR® - världens första 360-graders ekosystem för mobile microlearning, känns helt fantastiskt, säger Rufus Lidman, VD och grundare av bolaget.

Efter framgångarna med sin första applikation (idag världens största oberoende app inom sitt område, med högsta reviews från användare i 165 länder), så har AIAR utvecklat en teknik för “AI-learning” som står inför lansering. Man har dessutom, tillsammans med IBM:s globala expertteam inom blockkedja, arbetat fram den nya globala standarden för blockkedjesäkrad certifiering, som nu ligger redo på IBM’s ramverk, Hyperledger Fabric. Samtidigt har man utvecklat ERC20-kontrakt, kreerat all Tokenomy, KYC-lösning, en ny sajt med internationella betalningsfunktioner samt ett omvittnat elaborerat whitepaper för den internationella STO som bolaget initierar denna vecka. För att bara nämna några saker.

- Vår lite galna VD myntade i vintras vår interna tagline – att vi inte ska göra något som inte är ”close to impossible”. Nu när man ser tillbaka så tror jag nästan vi levt upp till det – och det har gett resultat, säger AIARs CTO Johan Granath.

- Förra veckan fick vi toppbetyg på den externa security auditen, och nu är det äntligen dags att gå ut globalt. Redan nu så har vi via styrelseledamöter, nätverk och vår egen delaktighet på möten och events fått signaler om ett stort intresse för företaget hos stora family offices och andra investerare i bland annat Zug, Zürich, Amsterdam, London, Dubai, Seoul och Singapore,” säger Lidman.

Parallellt med en internationell turné kommer man att fortsätta arbetet med utvecklingen av bolagets  MVP (Minimum Viable Product) för världens första 360-graders app inom microlearning. Ambitionen är att i höst sedan genomföra en aggressiv marknads attack för att nå 10 miljoner registrerade medlemmar, och i ett slag bli en av världens tre största aktörer inom digitalt lärande. Detta för att sedan ta sikte på förstaplatsen som bolag och en av världens mest använda tokens.

Théreèse Lundquist – CMO | therese.lundquist@aiar.com | + 46 76 000 08 04

AIAR is democratizing education for the 2.5 billion people in need worldwide. By using new technology to innovate totally new processes, instead of repairing old ones, AIAR is providing the world’s first mobile ecosystem for lifelong learning with 360° content scope.

Snabbfakta

Ett security token är den typ av token som godkänd för lansering i USA och flera andra länder följer denna trend
Twittra det här
Trenden är att alltmer gå från utility token (som bara har en "funktion") till en security token (som har ett riktigt värde)