AIAR's CER, Denise Lopez, släpper ny singel och firar 25 år som artist!

AIAR's nya CER kombinerar sitt strategiska arbete för AIAR med sitt artisteri. 2016 vändes Denise liv upp och ner. Denise klev ur sitt artisteri och en nödvändig resa inåt påbörjades. En resa som ledde till hennes ursprung från Aztekerna, till hennes mexikanska arv och framförallt till djupet av hennes själ.

Under en längre tid har Denise arbetat med att på riktigt förbättra möjligheterna för många människor i svåra situationer. Som CER (Chief External Relations) på AIAR , kan hon nu kombinera sin ambition med att på riktigt förändra världen genom att ge människor sin rätta chans med sitt artisteri. Tillsammans blir det en urkraft.

I hennes nya låt ”Dare to change the world” får vi smaka på hennes tro till kraften i ungdomar och teknikens möjligheter. Hon har även producerat låten samt skrivit grundmanuset till musikvideon.

Som ett bevis på detta var det därmed enkelt för världsartisten MC Lyte att tacka ja till att bli en del av denna framgångssaga. Även MC Lyte tillbringar stor del av sin tid för att kämpa för framförallt utsatta kvinnor i USA och ge tillbaka allas vår rättighet att kunna skapa ett värdigt liv. MC Lyte slogs av den djupare meningen låten har och hennes medverkan banar för ett stort internationellt genomslag.

Denise lanserar sin nya singel, “Dare to change the world”, empowered by AIAR,  officiellt den 23:e mars.

-         Låten har en stor betydelse för mig och jag är nu redo att dela med mig av min resa. Tillsammans är det dags att på riktigt ”change the world”, säger Denise Lopez

-         Det känns fantastiskt att Denise kan kombinera sitt arbete som ansvarig för externa relationer på AIAR med sitt artisteri. Hennes nya låt är helt grym!, säger Rufus Lidman, CEO & grundare AIAR.

Nu börjar hon vid sidan av sitt arbete som CER på AIAR, även en intensiv PR-turne för att marknadsföra sin nya singel “Dare to change the world”.

Artist: Denise Lopez Featuring MC Lyte

Skriven och Producerad av: Denise Lopez

(Rapp skriven och framförd av MC Lyte)

Vokaler inspelade och mixade på Grand Music Group Stockholm av Mårten Fredholm & Oliver Heinänen

Label: Yellow Rhinestone Records

Fotograf: Denise Lopez

Omslag: Zeb Lopez

Smink & Hår: Magdalena Moldoveanu

Théreèse Lundquist – CMO | therese.lundquist@aiar.com | + 46 76 000 08 04

AIAR is democratizing education for the 2.5 billion people in need worldwide. By using new technology to innovate totally new processes, instead of repairing old ones, AIAR is providing the world’s first mobile ecosystem for lifelong learning with 360° content scope.

Rufus Lidman, CEO & grundare AIAR
Denise Lopez, CER AIAR