AIAR tar in kapital för att bli världen största digitala skola

AIAR, ett start-up-bolag på väg mot en ledande ställning inom Microlearning, genomför en nyemission för nya investerare i en A-runda.

AIAR utvecklar mobila applikationer för Microlearning, lärande i många små steg via digitala plattformar. Den första applikationen, om digital marknadsföring, har sedan lanseringen i juni laddats ned omkring 150.000 gånger av användare över hela världen. Indien, Indonesien, Vietnam, Thailand och Sydkorea är de fem största nationaliteterna. Applikationen är världens näst mest nedladdade i segmentet, efter Googles motsvarighet.

AIAR använder artificiell intelligens och förstärkt verklighet (Artificial Intelligens och Augmented Reality) dels för att identifiera potentiella användare, dels för att individanpassa kursinnehåll i sina applikationer.

• Framgången för den digitala marknadsföringsappen bevisar hur attraktiv vår typ av produkt är globalt. Men den största vinsten med appen är all den data vi får in, där vi kan testa av olika AI-features för att skapa världens bästa digitala plattform för personaliserat lärande. Vi ska bli världens största digitala skola. Det säger Rufus Lidman, grundare och VD.

I A-rundan erbjuds investerare att förvärva aktier mot AIAR motsvarande EUR 1,6 m till en värdering av EUR 16 m.

• Jag har deltagit i skapandet av framgångsrika bolag förut, både som VD och ordförande. AIAR kan mycket väl bli nästa. Vi har rätt folk med oss. Vi har rätt grundare. Vi har drivet och erfarenheten. Och framför allt har vi ett enormt, outnyttjat strategiskt fönster. Vi har alla förutsättningar att ta ledartröjan i en sektor med enorm tillväxt, säger Kent Sander som även hjälpt bolag som Tobii, OnePhone och Mr Green till framgång.

AIARs har hittills finansierats av grundare samt en nyligen stängd sådd-runda på närmare €1M, som snabbt blev övertecknad med intresse från omkring 240 investerare. I juni lanserade AIAR sin första applikation som på rekordtid växt till värdens näst mest nedladdade inom lärande för digital marknadsföring.

Denise Lopez – COO  | denise.lopez@aiar.com

Grev Turegatan 21, 114 38,

AIAR revolutionerar sättet folk lär sig och utvecklar kompetens genom en unik EdTech-plattform som använder AI för att personalisera utbildningsprocessen och innovativ AR-teknologi för att lära ut kunskap just-in-time. Genom AIARs ledande microlearning-approach demokratiseras inlärningsprocessen fullkomligt och blir tillgänglig för alla, oavsett tid och rum, till ett lågt (eller inget alls) pris. Denna gamechanging approach skapar en stark disruption inom traditionell utbildning och säkerställer AIARs branschdominans av åtminstone 1/10 av den globala digital learning-marknaden år 2022. AIARs första microlearning-app är Digital Marketing Pro (DMP), som på endast några månader blivit världens mest nedladdade applikation inom kategorin. Med en inriktning på digital marknadsföringsstrategi så är DMP en försmak av AIARs 3T-metod (bestående utav Tutorials, Tests & Tools) skräddarsytt för just personaliserad inlärning. Med ledande datadrivna insights och en revolutionerande EdTech-plattform visar AIAR vägen för nästa generation av digitala hjältar… daring to change the world.

- Framgången för den digitala marknadsföringsappen bevisar hur attraktiv vår typ av produkt är globalt. Men den största vinsten med appen är all den data vi får in, där vi kan testa av olika AI-features för att skapa världens bästa digitala plattform för personaliserat lärande. Vi ska bli världens största digitala skola.
Rufus Lidman
- Jag har deltagit i skapandet av framgångsrika bolag förut, både som VD och ordförande. AIAR kan mycket väl bli nästa. Vi har rätt folk med oss. Vi har rätt grundare. Vi har drivet och erfarenheten. Och framför allt har vi ett enormt, outnyttjat strategiskt fönster. Vi har alla förutsättningar att ta ledartröjan i en sektor med enorm tillväxt, säger Kent Sander som även hjälpt bolag som Tobii, OnePhone och Mr Green till framgång.
Kent Sander