Blodvittring – AIAR störst i världen innan årets slut!

På bara några få månader har svenska tech-bolaget AIAR blivit näst störst i världen inom lärande för digital marknadsföring. Framöver väntar nu bara en enda motståndare, och det är inte vilken motståndare som helst – Google.

- Det vi åstadkommit hittills har vi gjort med praktiskt taget ingenting. Google har över 70.000 anställda och miljarder i resurser medan vi har ett team med 7 digitala vinnarskallar och lite sådd, berättar Rufus Lidman, VD för AIAR. Det går inte att undgå att få blodvittring. Med det vi har i rockärmen så är det inget snack… vi kommer ta den globala förstapositionen innan årets slut.

Applikationen ”Digital Marketing Pro” har på rekordtid blivit en global succé, och efter att ha passerat den magiska gränsen på 100.000 downloads bara på Google Play så har man nu gått om Kotler och alla andra som den största oberoende applikationen inom lärande för digital marknadsföring.

Självförtroendet i kampen med Google har stärkts ytterligare av att appen redan är världens högst rankade i reviews inom kategorin (4.7/5), samt att man på de största marknaderna redan är världens högst rankade i sök på Google Play (dvs. t.o.m. högre än Google själva).

Parallellt fortsätter företaget utvecklingen av världens första EdTech-plattform för AI-learning. Den serie av applikationer inom digital marknadsföring som fr.o.m. hösten lanseras globalt, utgör här bara det första steget mot att revolutionera lärandet med hjälp av AI för personalisering och AR för just-in-time access – allt i syfte att nå AIAR:s mål att bli världens största digitala skola.

Rufus Lidman – CEO  |  rufus.lidman@aiar.com  |  +46 733 90 18 80

Celine Derkert – COO  | celine.derkert@aiar.com

Grev Turegatan 21, 114 38,

Stockholm, Sweden

AIAR revolutionerar sättet folk lär sig och utvecklar kompetens genom en unik EdTech-plattform som använder AI för att personalisera utbildningsprocessen och innovativ AR-teknologi för att lära ut kunskap just-in-time. Genom AIARs ledande microlearning-approach demokratiseras inlärningsprocessen fullkomligt och blir tillgänglig för alla, oavsett tid och rum, till ett lågt (eller inget alls) pris. Denna gamechanging approach skapar en stark disruption inom traditionell utbildning och säkerställer AIARs branschdominans av åtminstone 1/10 av den globala digital learning-marknaden år 2022. AIARs första microlearning-app är Digital Marketing Pro (DMP), som på endast några månader blivit världens mest nedladdade applikation inom kategorin. Med en inriktning på digital marknadsföringsstrategi så är DMP en försmak av AIARs 3T-metod (bestående utav Tutorials, Tests & Tools) skräddarsytt för just personaliserad inlärning. Med ledande datadrivna insights och en revolutionerande EdTech-plattform visar AIAR vägen för nästa generation av digitala hjältar… daring to change the world.