EMISSION ÖVERTECKNAD – 240 ANMÄLT INTRESSE!

Efter en kvickt avklarad såddrunda på 3 MSEK, övertecknad med 240 investerare som anmält intresse, så smäller AIAR upp portarna för A-rundan redan i augusti.

EdTech-företaget AIAR, som precis lanserat sin första revolutionerande digitala marknadsföringsapplikation Digital Marketing Pro, har nyss avslutat en sista såddrunda på 3 MSEK till en värdering av 47,5 MSEK – vilken genererat intresse hos över 240 investerare. Som tillskott till en redan stjärnspäckad uppställning av välrespekterade digitala entreprenörer och marknadsförare i sin styrelse kan AIAR nu officiellt välkomna ännu ett antal nya ägare, i början uteslutande bestående av grymma entreprenörer eller outstanding marketers. Nu väntas man öppna A-rundan redan i augusti, tillsammans med ny värdering av företaget.

-     Efter en galet intensiv uppstartsfas hade vi hela vårt team på kickoff i förra veckan, och vi satt faktiskt alla nästintill i chock. Vårt lilla gäng på ett halvdussin digitala doers hade i slutet av maj ett kaxigt mål att med lite knep och knåp nå 10.000 downloads. Men någon dryg månad så är vi med över 60.000 nedladdningar redan världens fjärde största inom vår kategori, säger Rufus Lidman, VD för företaget, och skrattar.

Under tiden påbörjas arbetet att på marknadssidan lyfta den nyligen släppta applikationen till allra högsta världsnivå, medan utvecklingssidan fullföljer arbetet på företagets huvudsakliga USP – en prototyp till världens första EdTech-plattform med AI-motor för personaliserat lärande.

-    Alla pusselbitar är på plats för att ta företaget till världsnivå. Vår styrelse är av elitklass. Vi har ett helgalet team av digitala vinnarskallar som redan bevisat att vi har vad som krävs för att ta AIAR till toppen. Nu väntar A-rundan i augusti för att kunna ta oss an fajten mot Google om den digitala världspositionen innan årets slut – och DÅ har vi världsrekord, säger Rufus med spänning.

CelineDerkert – GSD  |  celine.derkert@aiar.com

Grev Turegatan 21, 114 38,

AIAR revolutionerar sättet folk lär sig och utvecklar kompetens genom en unik EdTech-plattform som använder AI för att personalisera utbildningsprocessen och innovativ AR-teknologi för att lära ut kunskap just-in-time. Genom AIARs ledande microlearning-approach demokratiseras inlärningsprocessen fullkomligt och blir tillgänglig för alla, oavsett tid och rum, till ett lågt (eller inget alls) pris. Denna gamechanging approach skapar en stark disruption inom traditionell utbildning och säkerställer AIARs branschdominans av åtminstone 1/10 av den globala digital learning-marknaden år 2022. AIARs första microlearning-app är Digital Marketing Pro (DMP). Med en inriktning på digital marknadsföringsstrategi så är DMP en försmak av AIARs 3t-metod (bestående utav Tutorials, Tests & Tools) skräddarsytt för just personaliserad inlärning. Med ledande datadrivna insights och en revolutionerande EdTech-plattform visar AIAR vägen för nästa generation av digitala hjältar… daring to change the world.

Efter en galet intensiv uppstartsfas hade vi hela vårt team på kickoff i förra veckan, och vi satt faktiskt alla nästintill i chock. Vårt lilla gäng på ett halvdussin digitala doers hade i slutet av maj ett kaxigt mål att med lite knep och knåp nå 10.000 downloads. Men någon dryg månad så är vi med över 60.000 nedladdningar redan världens fjärde största inom vår kategori.
Rufus Lidman, VD för AIAR
Alla pusselbitar är på plats för att ta företaget till världsnivå. Vår styrelse är av elitklass. Vi har ett helgalet team av digitala vinnarskallar som redan bevisat att vi har vad som krävs för att ta AIAR till toppen. Nu väntar A-rundan i augusti för att kunna ta oss an fajten mot Google om den digitala världspositionen innan årets slut – och DÅ har vi världsrekord.
Rufus Lidman