Öka företagets lönsamhet genom att bli en digital ledare

Digitala företagsledare som driver digitala bolag har nära 40 procent starkare omsättnings- och lönsamhetstillväxt samt högre medarbetarlojalitet, jämfört med andra ledare som driver mer traditionella företag. För att hjälpa fler bli framgångsrika digitala ledare utvecklades applikationen DMP Microlearning.

Digitalt ledarskap resulterar i starkare tillväxt och nöjdare medarbetare

Det är mer troligt att digitala företagsledare driver framgångsrika bolag med högre lönsamhet (76 % Vs 55 %) och har högre arbetstillfredsställelse (87 % Vs 63 %), än vad mer traditionella företagsledare har. Däremot är det endast 16 procent av alla bolagsledare som anser sig vara digitala ledare. Det visar en studie från Oxford Economics (Leaders 2020).

– Det är fascinerande hur inte fler företag har satsat på att skapa digitala ledare, med tanke på hur tydligt det är att digitala ledare har större potential att driva framgångsrika bolag än vad mer traditionella företagsledare gör. För att fler företag ska få framgångsrika digitala ledare har vi i ett exklusivt samarbete med världens största annonsörsorganisation utvecklat den digitala applikationen DMP Microlearning, berättar Rufus Lidman, VD och grundare av DMP Microlearning.

Bli en digital ledare och säkerställ ökad framång via DMP Microlearning

Den digitala applikationen DMP Microlearning skapar digitala ledare genom att lära ut digital strategi på ett enkelt sätt. Applikationen DMP Microlearning inkluderar inte bara traditionell läsning, utan även interaktiva test av inlärning och moderna verktyg som kan användas i den dagliga verksamheten.

- Med applikationen DMP Microlearning kan man snabbt bli en digital ledare som skapar ökad lönsamhet och arbetstillfredsställelse i bolaget. Dessutom kan man lära sig att bli det var och när man vill, säger Rufus Lidman.

För mer information, vänligen kontakta:

Malin Johansson, Pressansvarig
malin.johansson@digitalmarketingprofessional.com, 0730-67 89 44

Rufus Lidman, VD
rufus.lidman@digitalmarketingprofessional.com, 0733-90 18 80

DMP Microlearning är ett unikt sätt att lära sig digital marknadsföring via applikationer som kombinerar content för traditionell instudering, interaktiva tester för kontroll av kunskapsnivå samt moderna verktyg för praktisk tillämpning. Missionen är skapa nästa generation av digitala ledare som når maximal digital framgång. Affärsmålet är att nå 40 procent av alla 100 miljoner människor som är i behov av kompetens inom digital marknadsföring innan 2020 digitalmarketingprofessional.com/se

Taggar:

Citat

Rufus Lidman, VD och grundare av DMP Microlearning.
Rufus Lidman, VD och grundare av DMP Microlearning.