• AIAR/

Världens första mobila lärande som använder AI och blockkedja vill bli en folkaktie

AIAR tar in nytt kapital via crowdfunding. Intresset från investorer har varit starkt redan från start. Företaget nådde 125% av sitt första delmål på bara några dagar genom att gå ut i sitt eget nätverk och nu öppnar man upp för alla som vill investera.

Efter ett stort intresse från investerare går man idag ut i en kampanj på plattformen Funded by me.

Utbildningsbranschen som redan är dubbelt så stor som bilbranschen spås växa med 40% per år och vi är just nu i början på en utveckling där lärandeti mobilen kommer att explodera.

-Förra gången vi gick fick vi intresse från över 1.000 personermen vi hade  bara plats för 5 investerare. Den här gången går vi ut till alla. Precis som vi vill demokratisera lärandet vill vi också demokratisera ägandet. AIAR kan bli en ny folkaktie, säger Rufus Lidman, VD och grundare på AIAR.

AIARs vision är att demokratisera lärandet i för de 2,5 miljarder människor som är i behov av utbildning. Med teknik som AI och Blockchain utvecklar man ett nytt ekosystem för utbildning där AI används bland annat för att personalisera lärandet och säkerställa trovärdighten i certifiering föranvändarna.

Blockchain-teknologin fungerar som en verifikation mot slutförande av respektive kurs, men också som en intern betalningsmetod.

- Det gläder oss enormt att kunna vara med och forma den framtida demokratiska branschen av online-utbildningar”, säger Daniel Daboczy, VD & grundare, FundedByMe

AIAR:s unika lösning bygger på avancerad AI för personalisering, utility tokens för enkelt budgetering och planering, samt en blockkedjesäkrad global standard för certifiering - med vars hjälp lärandet blir relevant och lustfyllt, enkelt att budgetera och planera för ett livslångt lärande, samt - inte minst - tar trovärdigheten i certifieringen till en helt ny nivå.

Citat

-Förra gången vi gick fick vi intresse från över 1.000 personermen vi hade bara plats för 5 investerare. Den här gången går vi ut till alla. Precis som vi vill demokratisera lärandet vill vi också demokratisera ägandet. AIAR kan bli en ny folkaktie
Rufus Lidman, VD och grundare på AIAR.
Daniel Daboczy, VD & grundare, FundedByMe