AIK Fotboll och adidas skiljs i samförstånd

AIK Fotboll AB (AIK) och adidas Sverige AB (adidas) har idag träffat en slutlig överenskommelse avseende sitt samarbete och skiljs nu i samförstånd.

AIK och adidas har under 19 år bedrivet ett mycket framgångsrikt samarbete vilket har varit till stor nytta för båda parter. Parterna har idag träffat en slutlig överenskommelse vilken innebär att utestående mellanhavanden mellan parterna regleras och att parterna därutöver inte har några anspråk på varandra. Parterna skiljs nu i samförstånd och AIK vill därför tacka adidas för ett mycket fruktbart samarbete under dessa 19 år.

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2018 i Allsvenskan, damlaget i Elitettan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i U19 Allsvenskan Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.