AIK Fotboll och Stadium förlänger avtal

AIK Fotboll förlänger sitt samarbetsavtal med Stadium till 2020. Avtalet innebär att Stadium fortsätter som officiell sportleverantör och branschexklusiv samarbetspartner inom sport och sportkonfektion till hela AIK Fotboll.

Samarbetet mellan AIK Fotboll och Stadium inleddes inför säsongen 2008 och efter nio år av framgångar både på och utanför planen har parterna kommit överens om ett fortsatt samarbete. Det nya avtalet, som sträcker sig till 2020, betyder att Stadium fortsätter som officiell sportbutik och branschexklusiv partner till hela AIK Fotboll.

– Vi känner att Stadium är en stark och även naturlig partner till AIK Fotboll, vi är Nordens första val och Stadium är Sveriges största privatägda sportkedja. Vi sätter ett mycket stort värde på det engagemang som Stadium har visat under åren tillsammans med AIK Fotboll och vi är oerhört stolta över att fortsätta vårt för båda parter lönsamma samarbete. Vi tycker också att det är ett bra kvitto för båda parters arbete att avtalet utökas och tas till en ny nivå. Vi kommer under 2017 att tillsammans öka närvaron av AIK-produkter i Stadiums butiker i Sverige vilket känns extra roligt, säger Mikael Ahlerup, VD för AIK Fotboll.

– I och med det fortsatta samarbetet mellan AIK Fotboll och Stadium har vi stärkt banden och vi är två vinnare. Vi är två stolta och nöjda parter som fortsätter med vårt givande samarbete och jag känner att detta är en naturlig del i AIK Fotbolls sätt att arbeta tillsammans med våra samarbetspartners där vi fokuserar på att det ska vara win-win för alla inblandade parter, säger Stefan Jonasson, Kommersiell chef i AIK Fotboll.

– Utöver sina framgångsrika elitlag driver AIK Fotboll en fantastisk barn- och ungdomsverksamhet med en tydlig värdegrund, vilket vi på Stadium tycker är otroligt viktigt. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla vårt samarbete och skörda nya framgångar tillsammans med AIK Fotboll, säger Daniel Johansson, sponsoransvarig på Stadium.

Mikael Ahlerup, VD AIK Fotboll
08 - 735 96 60, mikael.ahlerup@aik.se

Stefan Jonasson, Kommersiell chef AIK Fotboll
08 - 735 96 81, stefan.jonasson@aik.se

Om AIK Fotboll AB AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2016 i Allsvenskan, damlaget i elitettan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i U19 Allsvenskan Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.