Informationsmöte: Årsredovisningen 2016

AIK Fotboll har nöjet att bjuda in till ett informationsmöte gällande ekonomi onsdagen den 22 februari 2017.

Med anledning av att AIK Fotboll AB måndagen den 20 februari publicerar sin Q4-rapport samt årsredovisningen för 2016 bjuder klubben in till ett informationsmöte för aktieägare och medlemmar. AIK Fotbolls VD Mikael Ahlerup och ekonomichef Håkan Strandlund finns på plats tillsammans med delar av AIK Fotbolls styrelse för att svara på frågor.

Mötet är till för aktieägare i AIK Fotboll AB och medlemmar i AIK Fotboll. Medlemskap kan lösas via http://aik.se/klubben/medlem/ och bör göras i god tid. Observera att det inte kommer att gå att lösa medlemskap direkt på plats innan mötet. Varmt välkomna!

Mötesinformation
Datum: Onsdagen den 22 februari 2017.
Tid: Kl 18:00 - 20:00, dörrarna öppnar kl 17:30.
Plats: Carlsberg Bar, Friends Arena (södra kortsidan), Solna. Ingång till Carlsberg Bar sker via kragen.
Övrigt: Det kommer tyvärr inte att finnas möjlighet att handla förtäring vid detta möte. Vi hänvisar till restauranger och caféer i Mall of Scandinavia före eller efter mötet. Moderator för informationsmötet är Per Hägerö.

Agenda
• Ekonomisk rapport, Q4 och årsredovisning 2016 av VD Mikael Ahlerup och ekonomichef Håkan Strandlund
- Efter presentationen frågor till Mikael och Håkan
• Kort rapport från uppstarten av styrelsearbetet 2017 – styrelseordförande Per Bystedt
- Efter rapporten frågor till Per
• Mötet avslutas

Mikael Ahlerup, VD
mikael.ahlerup@aik.se

Håkan Strandlund, Ekonomichef
hakan.strandlund@aik.se

Om AIK Fotboll AB AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2017 i Allsvenskan, damlaget i Elitettan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i U19 Allsvenskan Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.