Kommuniké från AIK Fotboll AB:s Extra bolagsstämma den 29 december 2016

Följande beslut fattades av den Extra bolagsstämman:

•  Att styrelsen i enlighet med förslag från nomineringskommittén ska bestå av fem ledamöter, inklusive styrelseordföranden.
  • Val till styrelse skedde i enlighet med förslag från nomineringskommittén, innebärande att den tidigare styrelsen entledigades samt nyval av Per Bystedt, Ulf Björnemark, Faje Gani, Patrick Englund och Christian Snäcke. Per Bystedt valdes till styrelsens ordförande.
  • Att styrelsearvode i enlighet med förslag från nomineringskommittén inte ska utgå till styrelseledamöterna.

Denna information är sådan information som AIK Fotboll AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande klockan 09:00 CET den 30 december 2016.

Håkan Strandlund, Ekonomichef AIK Fotboll

08 - 735 96 54, hakan.strandlund@aik.se

Om AIK Fotboll AB AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2016 i Allsvenskan, damlaget i Elitettan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i U19 Allsvenskan Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.