Stefan Silva klar för AIK Fotboll

AIK Fotboll har gjort klart med 27-årige Stefan Silva och avtalet mellan parterna gäller till och med den 31 december 2020.

– Stefan är en offensivt balanserad spelare som är avig och ett tydligt hot att hantera för såväl etablerade som utspridda försvar. Han utgår i en position som forward från säsongsstarten, men vi ser också potentialen i att han även kan spela som mittfältare beroende på vilken balans som vi önskar. Stefans historia har stark förankring i Rissne och det är glädjande att konstatera att spelare från Stockholms förorter fortsätter att vara en del i utvecklingen av AIK Fotboll, säger AIK Fotbolls sportchef Björn Wesström.

– Det känns fantastiskt att äntligen få spela för Sveriges största klubb. Jag ser fram emot att få springa ut på Friends Arena i den svarta tröjan, säger Stefan Silva.

27-årige Stefan Silva, född den 11 mars 1990 på Karolinska sjukhuset i Solna och uppvuxen i Rissne, inledde sin fotbollskarriär som fyraåring i moderklubben Rissne IF. Han har därefter spelat i IF Brommapojkarna, Akropolis IF, IK Sirius FK, Gif Sundsvall och US Città di Palermo. Vi hälsar honom varmt välkommen till Allmänna Idrottsklubben.

Björn Wesström, sportchef herr AIK Fotboll
070 - 431 12 19, bjorn.wesstrom@aikfotboll.se

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2018 i Allsvenskan, damlaget i Elitettan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i U19 Allsvenskan Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.