Sulejman Krpić klar för AIK Fotboll

AIK Fotboll är överens med klubben FK Sloboda Tuzla från Bosnien och Hercegovina om en omedelbar övergång av den 26-årige forwarden Sulejman Krpi ć . Avtalet mellan parterna gäller över säsongen 201 9.

– Krpi ć kommer att utöka AIK:s egenskapsarsenal i forwardslinjen. Han är en dokumenterat naturlig målskytt och kommer med sitt hårda arbete att bidra i såväl anfalls- som försvarss pelet, säger AIK Fotbolls sportchef Björn Wesström.

– Jag är tacksam över att få den här möjligheten och jag ska betala tillbaka med ett hårt jobb och med mycket passion för att nå de mål som klubben har, säger Sulejman Krpi ć .

AIK Fotboll kommunicerar som aktiebolag till marknaden på samma sätt som vid tidigare spelarförvärv. Anskaffningskostnaden för spelaren redovisas som  licensierade spelare under immateriella anläggningstillgångar samt eventuella bonusar till spelare i samband med kontraktsskrivning redovisas som en rörelsekostnad i kommande delårsrapport för januari - mars 2017.

Sulejman Krpi ć kommer att spela i tröja nummer 9 i AIK. Han blir spelklar för AIK så snart som Migrationsverket tilldelat honom ett arbetstillstånd och Svenska Fotbollförbundet registrerat honom.

Mikael Ahlerup, VD
mikael.ahlerup@aik.se

Björn Wess tröm, Sportchef Herr
bjorn.wesstrom@aik.se

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2017 i Allsvenskan, damlaget i Elitettan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i U19 Allsvenskan Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.