Sulejman Krpic lämnar AIK Fotboll

AIK Fotboll och FK Sloboda Tuzla från Bosnien och Hercegovina är överens om en omedelbar transfer för Sulejman Krpic som därmed lämnar den svenska klubben.

26-årige Sulejman Krpic, född den 1 januari 1991 i Brcko i Jugoslavien, värvades av AIK den 3 mars 2017 och debuten skedde i träningsmatchen mot IK Sirius FK (1-0) på Skytteholms IP den 17 mars 2017 då han byttes in i paus och nickade i den 76:e minuten in segermålet efter Stefan Ishizakis frispark från högerkanten. Tävlingsdebuten skedde i den allsvenska premiären hemma mot BK Häcken (0-0) den 2 april 2017 då han spelade från start. Det blev sammanlagt sex tävlingsmatcher, varav fyra från start, för Sulejman Krpic i AIK-tröjan.

AIK Fotboll AB har infört en klassificering av spelartransfers baserad på nettoresultatet vid varje transfer enligt nedanstående skala:

Klass          Från (KSEK) Till (KSEK)
I                         0         2 500
II                 2 500         5 000
III                5 000       10 000
IV               10 000       20 000
V                20 000       40 000
VI               40 000       70 000

Transfern av Sulejman Krpic till FK Sloboda Tuzla hamnar i klass 1. Beloppen i skalan avser resultateffekt netto av en spelarförsäljning i enlighet med Uefas definition av resultatmåttet ” Player Trading”, d v s spelförsäljning med avdrag för agentarvoden och andra försäljningskostnader samt avskrivning på spelare.

Björn Wesström, Sportchef herr AIK Fotboll
070 - 431 12 19, bjorn.wesstrom@aik.se