Airbus A400M testad i svensk vinterkyla

Under fyra dagar i början av februari genomfördes testflygningar i Kiruna med
”Grizzly 2”, som är ett av Airbus Militarys utvecklingsplan av typen A400M.

I temperaturer ned till -21 grader genomfördes alla planerade tester med bra resultat. Fler tester kommer att ske under mer extrema temperaturer, i Kiruna och på andra platser, under innevarande och nästa vinter.

Mediekontakter:

Robert Nyström, InformationsCompagniet                            070–567 49 04

Jaime Pérez-Guerra, Airbus Military Press Office                 + 34 915 85 77 89  mob +34 669 67 75 78

Barbara Kracht, Airbus Military Press Office                          + 34 915 85 76 07  mob +34 606 65 24 77