INBJUDAN TILL PRESSMÖTE OM FLYGETS FRAMTIDA UTVECKLING

ONSDAG 20 februari 2013, KL 10.30

Summit Hitech Building, Sveavägen 9 i Stockholm

Flygmarknaden i Norden fram till 2031

Airbus presenterar sin senaste prognos för hur flyg­marknaden i Sverige och de nordiska länderna förväntas utvecklas de kommande 20 åren. Prognosen är en specialstudie för Norden av Airbus Global Market Forecast.

Rapporten presenteras vid ett pressmöte
Onsdagen 20 februari kl 10.30 – 11.30

Summit, Hitechbuilding vån 17

Sveavägen 9, 101 52 Stockholm, Tel +46 8 566 150 00

Presentationen görs av:

Andrew Gordon, Director Market Analysis.

Michaela Vanova, Senior Marketing Analyst.

Efter mötet serveras en lättare lunch med möjlighet också för enskilda frågor och intervjuer.

För anmälan eller mer information, kontakta:

Elin Norlin, Comvision. Tel 070-279 86 40

elin@comvision.se

I anslutning till lunchen kommer Airbus även att presen­tera en uppdatering kring verksamheten idag, med tyngd på de olika satsningarna som företaget gör för en hållbar utveckling av den växande flygtrafiken, både på marken och i luften.

Välkommen!

Snabbfakta

Airbus presenterar sin senaste prognos för hur flyg-marknaden i Sverige och de nordiska länderna förväntas utvecklas de kommande 20 åren. Prognosen är en specialstudie för Norden av Airbus Global Market Forecast.