Pressinbjudan Airport City Stockholm: Sveriges första riktiga flygplatsstad och framtidens destination

Airport City Stockholm hälsar Dig varmt välkommen till en exklusiv presslunch i samband med lanseringen av "Sveriges första riktiga flygplatsstad och framtidens destination"

Presslunchen äger rum onsdagen den 6 mars, Hitechbuilding, på Sveavägen 3 i Stockholm.

Program:

11.00 - 11.15 Pressackreditering
11.15 - 11.45 Specialkomponerad lunch tillsammans med förfriskningar serveras i Loungen
11.45 - 12.15 Kristina Alvendal, VD Airport City Stockholm hälsar välkommen
                      Presskonferens, presentation av Airport City Stockholms Stadsbyggnadsstrategi, visionsbilder och tillfälle till frågor
                      Närvarande:
                      Kristina Alvendal, VD Airport City Stockholm
                      Torborg Chetkovich, Koncernchef Swedavia
                      Lars Bryntesson, Kommunstyrelsens ordförande Sigtuna kommun
                      Per Taube, Styrelseordförande Arlandastad Holding
12.20 - 12.45 Bokning av specialvisning på plats i den växande flygplatsstaden och möjlighet till enskilda intervjuer

Vänligen se bifogad inbjudan för mer information samt kart-och visionsbilder.

O.S.A till Zap PR senast måndagen den 4 mars
E-post: presslunch@zap-pr.com eller per telefon: 08-661 17 56
Antal platser är begränsade.

Airport City Stockholm - En levande stad, närmare världen. Airport City Stockholm är ett utvecklingsprojekt som drivs gemensamt av Swedavia, Sigtuna kommun och Arlandastad Holding. Tillsammans bildar dessa aktörer ett unikt partnerskap mellan offentligt och privat. Airport City Stockholm erbjuder, med sitt exceptionella läge och urbana stadskvalitéer företag, besökare och resenärer något världsunikt. Sveriges första riktiga flygplatsstad skapar dynamiska områden där företag och verksamheter samverkar med omvärlden på gångavstånd i en levande stadsmiljö. En flygplatsstad som med sitt läge vid flygplatsen Stockholm Arlanda Airport, järnvägen och motorvägen mellan Stockholm och Uppsala har svåröverträffad tillgänglighet till hela Stockholmsregionen, Sverige och världen.