Författaren Viveca Sten tolkar ”Att läsa är att resa” på vårens presentpapper och påsar hos Akademibokhandeln

Viveca Sten har med ord tolkat "Att läsa är att resa" på Akademibokhandelns presentpapper och påsar som nu finns i butikerna runt om i landet. Med utgångspunkt i skärgården har hon fått orden att avspegla en känsla av närhet till havet, klippor, stranden, segel, kobbar och skär.

-          När frågan kom upp om en text till Akademibokhandelns ikoniska presentpapper var den oemotståndlig. Vilken chans att få bjuda in tusentals bokläsare till min avgudade skärgård och dela med mig av några fina bokminnen. Jag har älskat det unika ö-landskapet sedan barnsben, och är så glad över möjligheten att berätta om det - i paketform. Att läsa är att resa - välkommen ut i havsbandet! Säger Viveca Sten.

Viveca Sten debuterade 2008 som deckarförfattare med "I de lugnaste vatten", första delen i succéserien Morden i Sandhamn. Hennes böcker har sålts i över 4,5 miljoner exemplar. Böckerna har även filmatiserats och sänts som en mycket populär miniserie i TV4 och setts av över 70 miljoner människor i hela världen.

-          Många av Akademibokhandelns kunder besöker oss för att hitta uppskattade presenter till nära och kära. Det är viktigt för oss att själva paketet är vackert inslaget - både för den som ger och den som får. Därför är vi mycket glada och stolta över detta fina samarbete där Vivecas tolkning av ”Att läsa är att resa” når många människor i hela landet. Säger Cecilia Helsing, Marknadschef på Akademibokhandeln.

Akademibokhandeln har sedan 2011 samarbetet med flera namnkunniga författare och illustratörer som Jason Diakité, Jonas Karlsson, Sven Nordqvist och Stina Wirsén, som har fått sätta sin prägel på presentpapper och påsar. Nästa samarbete lanseras i oktober 2018 – håll utkik.

Ta gärna del av flera designsamarbeten här: https://www.akademibokhandeln.se/designsamarbete/

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Malin Hultgren, presskontakt, tel. 073-730 85 97

Taggar:

Om oss

Akademibokhandeln - Sveriges marknadsledande bokhandelskedja I över 100 butiker och på nätet erbjuder Akademibokhandeln ett stort och väl sammansatt sortiment av böcker och inspirerande varor för alla som vill skriva, rita, pyssla, planera och förvara. Med visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder vi oss till kunder över hela landet. Vid årets Retail Awards tog Akademibokhandeln hem priset som Årets butikskedja 2017. Akademibokhandeln ingår i Bokhandelsgruppen, som ägs av Volati AB och företagsledningen. Mer information: www.akademibokhandeln.se och www.bokhandelsgruppen.se.

Citat

- När frågan kom upp om en text till Akademibokhandelns ikoniska presentpapper var den oemotståndlig. Vilken chans att få bjuda in tusentals bokläsare till min avgudade skärgård och dela med mig av några fina bokminnen. Jag har älskat det unika ö-landskapet sedan barnsben, och är så glad över möjligheten att berätta om det - i paketform. Att läsa är att resa - välkommen ut i havsbandet!
Viveca Sten - Författare
- Många av Akademibokhandelns kunder besöker oss för att hitta uppskattade presenter till nära och kära. Det är viktigt för oss att själva paketet är vackert inslaget - både för den som ger och den som får. Därför är vi mycket glada och stolta över detta fina samarbete där Vivecas tolkning av ”Att läsa är att resa” når många människor i hela landet.
Cecilia Helsing - Marknadschef på Akademibokhandeln