Akelius får “positive outlook” av Standard and Poor’s

Standard and Poor’s bekräftar investment grade kreditbetyget BBB- för Akelius Residential Property AB och dess icke-säkerställda belåning.

Standard and Poor’s reviderar framtidsutsikterna till positiva på grund av sänkt belåningsgrad.

CFO, Leiv Synnes: Vår ambition är att bibehålla ett investment grade kreditbetyg. Vi fokuserar på att stärka den långsiktiga kreditkvalitén genom att koncentrera fastighetsinnehavet till växande metropoler.

Stockholm, 2017-03-03

Leiv Synnes

CFO

+46 70 558 55 23

leiv.synnes@akelius.se

Akelius Residential Property ABs (publ) preferensaktie är noterad på marknadsplatsen Nasdaq First North. Avanza Bank är bolagets certifierade rådgivare.