Akelius rating höjd till BBB

Standard and Poor’s har höjt kreditbetyget till BBB för Akelius Residential Property AB och dess icke-säkerställda belåning.

CFO, Leiv Synnes: Vi fortsätter med att förbättra kreditkvalitén genom att fokusera på bostadsfastigheter i växande storstäder.

Stockholm, 2017-11-03

Leiv Synnes
CFO
leiv.synnes@akelius.se

Akelius Residential Property ABs (publ) preferensaktie är noterad på marknadsplatsen Nasdaq First North. Avanza Bank är bolagets certifierade rådgivare.

Denna information är sådan information som Akelius Residential Property AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 november 2017 kl. 17:34 CET.