Leif Zetterberg tar över Akelius

Leif Zetterberg tar över Akelius Leif Zetterberg, väljs till ordförande för styrelserna i Akelius Insurance Ltd och i Akelius fastigheter AB. Akelius fastigheter AB har genom köpet av Mandamus AB dubblat sin storlek och är nu den störste private lägenhetsägaren med 21 000 lägenheter marknadsvärderade till tio miljarder och dessutom kommersiella fastigheter värderade till två miljarder. Bolaget har tvåhundratjugo anställda. Akelius fastigheter AB och Mandamus AB finns på ett urval av tillväxtorter i Sverige. Akelius Insurance Ltd är ett utländskt försäkringsbolag som förvaltar drygt fem miljarder åt 65 000 kunder. Bolaget har femtio anställda. www.akelius.com Leif Zetterberg har under de år Mandamus varit börsnoterat varit ordförande och fortsätter nu detta uppdrag i det nya bolaget. Genom styrelsearbeten i bland annat Föreningssparbanken och LRF gruppen har Leif Zetterberg god kunskap om finans, fastighets och försäkringsbranschen. För att starta upp verksamheten i det samlade fastighetsbolaget har Akelius kick off för alla medarbetare i Skövde torsdag och fredag. Roger Akelius: - Jag är en entreprenör som byggt upp familjeföretag till en sådan storlek att de ska ledas som om de vore börsnoterade. - Jag har lärt känna Leif som en jordnära duktig ledare för storföretag. Han har genom sitt ledarskap för LRF visat att han månar om extra service till kunder, medlemmar, anställda. Våra småsparare i Akelius tänker ungefär som medlemmar i LRF. Leif är oerhört lojal mot sin arbetsgivare, han har stor erfarenhet av styrelsearbete, kontroll av verksamheter. Leif Zetterberg har goda kunskaper och kontakter inom svenskt näringsliv och samhälle, som kommer väl till pass när vi nu utvecklar verksamheten. Leif Zetterberg: Det är en stor utmaning att få förtroendet att som ordförande medverka i det arbete som Akelius Fastigheter och Insurance står inför med en fastighetsrörelse som jag lärt känna som mycket framgångsrik och med en försäkringsrörelse som i och med det utvidgade EU står inför en spännade utveckling. För mer information Roger Akelius 0706-959836 Leif Zetterberg 0707-588 4184 Vi finns torsdag, fredag på Billingehus i Skövde. Välkommen dit. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/27/20031127BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/27/20031127BIT00350/wkr0002.pdf