Aktia Bank Abp: Förändringar i Aktias koncernledning

Börsmeddelande
7.1.2013 kl. 13.00

FÖRÄNDRINGAR I AKTIAS KONCERNLEDNING

Vice verkställande direktör Stefan Björkman har meddelat att han avgår från Aktias tjänst för att bli verkställande direktör för Ömsesidiga Pensionsförsäkringsbolaget Etera.

Björkman fortsätter i sin nuvarande uppgift och som medlem av Aktias koncernledning under början av våren 2014. Han har fungerat i olika ledande positioner i Aktia, senast som direktör för segmentet Kapitalförvaltning och Livförsäkring.

– Jag vill tacka Stefan Björkman för hans betydande insatser bl.a. i verkställandet av Aktias Handlingsprogram 2015. Jag önskar honom framgång i kommande utmaningar, säger verkställande direktör Jussi Laitinen.

AKTIA BANK ABP

Mera information:
Verkställande direktör Jussi Laitinen, tfn 010 247 6250
Vice verkställande direktör Stefan Björkman, tfn 050 63219

Distribution:
NASDAQ OMX Helsinki Oy
massmedierna

Aktiakoncernen erbjuder ett brett urval lösningar inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Aktias verksamhet koncentreras till det finländska kustområdet och tillväxtcentra i inlandet. Aktias drygt 300 000 kunder betjänas av över 1 000 aktianer på kontoren samt via internet och telefon. Aktias aktier noteras på NASDAQ OMX Helsinki Oy. Mer information om Aktia finns på www.aktia.fi