Aktia Bank gör ändringar i koncernledningens ansvarsområden

Ändring av styrelse/ledning/revisor
22.6.2016 kl. 12.00

Ansvaret för Aktias affärsområdet privatkunder, företagskunder, Private Banking och marknadsföring övergår till vice verkställande direktör Carl Pettersson. Pettersson ansvarar i fortsättningen också för planeringen av koncernens strategi. För produkter och produktutveckling inom affärsområdena spara, låna, betala och försäkra samt för kommunikationen ansvarar vice verkställande direktör Taru Narvanmaa. Narvanmaa fortsätter som ställföreträdare för verkställande direktör Jussi Laitinen och tar också ansvaret för uppgiften som styrelseordförande för Aktia Livförsäkring Ab. Ändringarna träder i kraft 1.8.2016.

Förutom Laitinen, Narvanmaa och Pettersson omfattar Aktias koncernledning Mia Bengts (HR och koncernjuridik), Juha Hammarén (Chief Control Officer), Anssi Rantala (institutionella kunder och kapitalförvaltning), Fredrik Westerholm (Chief Financial Officer), Magnus Weurlander (Chief Information Officer).

Mera information:
Jussi Laitinen, verkställande direktör, tfn 010 247 6250

Avsändare:
Anders Wikström, informatör, tfn 010 247 6294

massmedierna

Aktia erbjuder ett brett urval lösningar inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Aktias verksamhet koncentreras till det finländska kustområdet och tillväxtcentra i inlandet. Aktias ca 350 000 kunder betjänas av en personal på över ca 1 000 personer på ca 50 kontor samt via webben och telefon. Aktias aktier noteras på Nasdaq Helsinki Oy. Mer information om Aktia finns på www.aktia.com.