Aktia lanserar kontorskonceptet Aktia Store

30.5.2011 kl. 10.00

Aktia har definierat om det traditionella kontorskonceptet och öppnat ett nytt kontor i Esbo centrum. Det förnyade kontorskonceptet skapar nya ramar för att förbättra och trygga kundernas ekonomiska situation. Aktias samarbetspartner i planeringen av kontoret är dSign Vertti Kivi & Co.

Aktia vill sänka tröskeln för bankärenden och skapa positiva upplevelser för sina kunder.

– Aktia Store är mer än ett kontor. Det är en del av vårt nya servicekoncept som går ut på att hjälpa våra kunder att sköta sina ekonomiska angelägenheter och försäkringsärenden lätt och enkelt när det passar dem bäst och via den servicekanal de själva väljer, berättar direktör Jarl Sved som ansvarar för projektet.

I Aktia Store tillämpas butikstänkande på ett bankkontor. Speciellt har man fokuserat på att göra lokalen trivsam och inbjudande.

– Vi har haft som mål att öka dialogen mellan kunden och banken. Vi ville göra bank-, försäkrings- och fastighetsförmedlingstjänsterna lättillgängliga för kunderna, säger chefsdesignern Vertti Kivi.

Kontoret i Esbo centrum är det första Aktia Store.

– Vi testar kontorets funktioner i köpcentret Esbotorg och öppnar Aktia Store-kontor på andra orter efter respons från kunderna, säger Sved.

Invigningen av Aktia Store firas i köpcentret Esbotorg, Kamrersvägen 5, veckan 22. Under öppningsveckan utlovas rikligt med specialprogram på kontoret.

Aktia Store i Esbo centrum är öppet för fotografer under vecka 22. Kontakta kommunikationschef Malin Pettersson (tfn 040 589 7941) för att komma överens om fotografering eller intervjuer.

Aktia är en av de största finländskt ägda finanskoncernerna. Koncernen erbjuder ett brett urval av lösningar inom bank, förmögenhetsförvaltning, försäkring och fastighetsförmedling. Aktias verksamhet koncentreras till det finländska kustområdet och tillväxtcentra i inlandet. Aktias drygt 300 000 kunder betjänas av närmare 1 400 aktianer på 72 kontor samt via Internet och telefon. Aktias aktier noteras på NASDAQ OMX Helsinki Oy.

AKTIA BANK ABP

Mera information: