Avyttring av A-aktier i bolagets besittning för utbetalning av årsarvoden

Börsmeddelande

16.5.2017 kl. 13.30

Aktia Bank Abp har 5.4.2017 med stöd av beslut av bolagets styrelse avyttrat 7 037 egna aktier i bolagets besittning, serie A, till bolagets 26 förvaltningsrådsledamöter för att verkställa utbetalning av 40 % av ledamöternas årsarvode 2017 i form av Aktia A-aktier.

Antal egna aktier som är i bolagets besittning efter avyttringen:

Serie A 52 440 st.
Serie R 6 658 st.

Aktia Bank Abp:s ordinarie bolagsstämma bemyndigade 5.4.2017 bolagets styrelse att besluta om avyttring av egna aktier i bolagets besittning bl.a. för verkställande av bolagets belöningsprogram och arvodering av ledamöter i bolagets förvaltningsorgan.

AKTIA BANK ABP

Ytterligare information:
Mia Bengts, direktör, HR, Kommunikation & Juridik, tfn 010 247 6348

N
asdaq Helsinki Oy
massmedier
www.aktia.comi

Aktia erbjuder ett brett urval lösningar inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Aktias verksamhet koncentreras till det finländska kustområdet och tillväxtcentra i inlandet. Aktias ca 380 000 kunder betjänas av en personal på över ca 1 000 personer på ca 45 kontor samt via webben och telefon. Aktias aktier noteras på Nasdaq Helsinki Oy. Mer information om Aktia finns på www.aktia.com