KONSTITUERING AV AKTIA ABP:S FÖRVALTNINGSRÅD

Börsmeddelande
10.5.2011 kl. 10.00

KONSTITUERING AV AKTIA ABP:S FÖRVALTNINGSRÅD

Aktia Abp:s förvaltningsråd omvalde 9.5.2011 vid sitt första möte efter ordinarie bolagsstämman 2011 Henry Wiklund till ordförande för förvaltningsrådet. Till vice ordförande valdes Christina Gestrin, Patrik Lerche, Henrik Sundbäck, Lorenz Uthardt och Bo-Gustav Wilson.

Till ledamöter av förvaltningsrådets granskningsutskott valdes Anna Bertills, Sven-Erik Granholm, Gun Kapténs, Erik Karls, Bengt Sohlberg, Lars Wallin, Mikael Westerback och Henry Wiklund.

Förvaltningsrådets ordförande och vice ordförande bildar tillsammans förvaltningsrådets presidium med uppgift att bereda ärenden som behandlas av förvaltningsrådet, att ta del av rapporter om styrelsens beslut om övergripande strategi samt att ta del av rapporter om krediter och borgensförbindelser som beviljats styrelsens medlemmar. Förvaltningsrådets granskningsutskott har som uppgift att närmare följa med styrelsens och den operativa ledningens verksamhet och rapportera om sina iakttagelser till förvaltningsrådet samt att höra de externa och interna revisorerna.

AKTIA ABP

Mera information: