Aktieinvest lanserar ny depåtjänst med sänkt courtage!

Report this content

Aktiespararnas dotterbolag och fondkommissionärsfirma, Aktieinvest FK AB, gör det nu möjligt att köpa och sälja aktier till ännu lägre kostnad – utan några konstiga krav. Med Aktieinvests tjänst Bas Extra handlar kunder till ett rörligt courtage om låga 0,08% oavsett om man lägger sin order via Internet eller direkt till aktiemäklare!

–  Aktieinvest gör det ännu billigare att köpa och sälj aktier på ett enkelt sätt. Vi tillämpar till exempel inga krav på depåinnehav eller antal transaktioner för att en kund skall erhålla det låga rörliga courtaget, säger Andreas Serrander, VD Aktieinvest.

I Bas Extra samlas dessutom alla avslut under en handelsdag i ett och samma värdepapper av samma ordertyp på samma avräkningsnota! Minimicourtaget för tjänsten ligger på 99 kr via Internet och 139 kr via telefon.

Medlemmar i Aktiespararna och Unga Aktiesparare handlar till ett än förmånligare courtage. Medlemscourtaget ligger på 0,06% - utan krav på depåinnehav eller antal transaktioner.

–  Det extra roligt att kunna erbjuda alla medlemmar ett riktigt, riktigt prisvärt rörligt courtage även för de lite större affärerna, säger Andreas Serrander, VD Aktieinvest.

Minimicourtaget för medlemmar i Aktiespararna och Unga Aktiesparare ligger på 79 kr via Internet och 119 kr via telefon.

Aktieinvest FK AB ansvarar för ett av Aktiespararnas tre strategiska verksamhetsområden, aktiehandelstjänster. Aktieinvest strävar efter att göra sina kunder till bättre sparare. En ledstjärna är att erbjuda aktiehandelstjänster som är anpassade efter medlemmarnas behov och önskemål.

Stockholm 2009-09-17

Andreas Serrander

Verkställande Direktör

08-5065 1738

0708-57 1738

Aktieinvest FK AB är ett helägt dotterbolag till Sveriges Aktiesparares Riksförbund. Som värdepappersbolag och pensionssparinstitut står Aktieinvest FK AB under Finansinspektionens tillsyn. Aktieinvest FK AB erbjuder sparande i både fonder, enskilda aktier och färdiga portföljer.