Aktieinvest rekryterar ny IT-chef

Den 3 november tillträder Tommie Ulvöy tjänsten som IT-chef för Aktieinvest. Tommie har 14 års erfarenhet från finansbranschen och var en grundande av IT-konsultföretaget Codesense. Tommie har också ett förflutet på SIX Telekurs och Trygg Hansa.

- Jag är idag, efter en intensiv rekryteringsprocess med många starka kandidater, mycket glad att kunna presentera Tommie som tillträdande IT-chef på Aktieinvest. Jag känner att Tommie tekniska kompetens tillsammans med gedigen branscherfarenhet kommer hjälpa Aktieinvest att möta framtida utmaningar och utveckla våra tjänster och system vidare, säger Andreas Serrander, VD på Aktieinvest.

Aktieinvest, som är Aktiespararnas egen fondkommissionär, utmärker sig bland annat genom att möjliggöra ett långsiktigt månadssparande direkt i aktier, i enlighet med Aktiespararnas investeringsfilosofi.

- Att få jobba på Aktieinvest och vidareutveckla de unika spartjänster som bärs upp av Aktiespararnas placeringsfilosofier är ett uppdrag med stort ansvar. Jag ser fram emot att tillsammans med mitt team och alla andra på företaget fortsätta utvecklingen av våra tjänster och system för att våra nuvarande och framtida kunder ska bli bättre sparare, säger Tommie Ulvöy, tillträdande IT-Chef.

Tommie Ulvöy ersätter nuvarande IT-chef Fredrik Broman som avslutar sin anställning på egen begäran.

Stockholm 2014-10-10

Andreas Serrander 08-5065 1738 0708-57 1738

Aktieinvest FK AB är ett helägt dotterbolag till Sveriges Aktiesparares Riksförbund. Som värdepappersbolag och pensionssparinstitut står Aktieinvest FK AB under Finansinspektionens tillsyn. Aktieinvest FK AB erbjuder sparande i både fonder, enskilda aktier och färdiga portföljer.