50 medverkande bolag på Stora Aktiedagen Göteborg

Måndagen den 14 november arrangerar Aktiespararna ett av Sveriges största aktiespararevenemang – Stora Aktiedagen Göteborg. Under en heldag på Svenska Mässan deltar 50 börsbolag genom att presentera sin verksamhet för hundratals investerare på plats och tusentals via webben.

Stora Aktiedagen Göteborg arrangeras för 23:e gången och är därmed en viktig tradition för många Aktiesparare. Förutom att lyssna till bolagspresentationer arrangeras en investerarmässa med 35 utställare. På mässan finns också ett Speakers Corner där det sker intervjuer under hela dagen med besökare, medverkande bolag och inbjudna gäster. På kvällen samlas alla besökare till Kongresshallen där ett fullspäckat program inleds med att Sveriges finansminister Magdalena Andersson ger sin bild av Sveriges ekonomiska läge. Därefter följer att antal bolagspresentationer med bland annat Volvo. Stora Aktiedagen avslutas traditionsenligt med en börspanel där inbjudna gäster tar tempen på börsen, diskuterar resultatet av USA:s presidentval samt ger tips på köpvärda aktier.

Alla bolagspresentationer samt kvällsprogrammet sänds live via aktiespararna.se/live. Från och med onsdag den 16 november finns allt material tillgängligt on demand via aktiespararna.se/ondemand.

Varmt välkommen som journalist, investerare, analytiker – antingen som besökare på plats eller som webbtittare.

För mer information och program besök vår hemsida, www.aktiespararna.se/storaaktiedagen eller maila oss på event@aktiespararna.se

Mikael Jansson
Eventkoordinator
mikael.jansson@aktiespararna.se

Sveriges Aktiesparares Riksförbund - Aktiespararna - är en oberoende intresseorganisation för enskilda som sparar i marknadsnoterade aktier, aktiefonder och andra aktierelaterade värdepapper. Förutom Aktiespararen, Sveriges största aktietidning, erbjuder Aktiespararna utbildning, aktieböcker, aktiehandel, företagsbesök, aktieträffar och aktiejuridisk rådgivning.

Taggar: