C Security Systems AB flyttas till observationslistan

Stockholm 2016-11-23

Med hänsyn till dagens pressmeddelande från C Security Systems AB kommer handeln med bolagets aktie, teckningsrätt och betald tecknad aktie att handlas på AktieTorgets observationslista. I pressmeddelandet framgår att C Security Systems kommer bilda ett dotterbolag vid namn Hoylu AB för att sedan dela ut sin andel i detta bolag till aktieägarna.

Hoylu AB är ett nystartat dotterbolag och ska enligt bolaget drivas av Stein Revelsby med inriktning på utveckling av nya satsningar inom teknologier innefattande, men inte uteslutande, storbildskärmar, ljud, Augmented och Virtual Reality däribland ”the Internet of Things” (IoT).

AktieTorget har beslutat att bolaget ska handlas på observationslistan fram till dess att rätten till utdelning av dotterbolaget är avskild från bolagets aktie. Därefter återupptas handeln i bolagets aktie på ordinarie lista. Skälet till observationsnoteringen är att marknaden inte har tillgång till tillräcklig information för att värdera dotterbolaget. Observationsnoteringen av bolagets aktie  sker således inte utifrån C Security Systems ordinarie verksamhet.

För mer information, vänligen kontakta AktieTorget på telefon 08-511 68 000 eller via
e-post
info@aktietorget.se