Hybricon Bus Systems AB flyttas till observationslistan

Med anledning av att bolaget vid upprepade tillfällen har informerat aktiemarknaden på ett bristfälligt sätt och därigenom, enligt AktieTorgets bedömning, har lämnat felaktig och/eller ofullständig information till marknaden har AktieTorget beslutat att handeln i bolagets aktie tillsvidare ska ske på AktieTorgets observationslista.

Nedan följer AktieTorgets kommentar:

AktieTorget har vid en översiktlig granskning av bolagets informationsgivning upptäckt ett flertal brister. Vid granskningen av företrädesemissionen för 2016 har det framkommit att bolaget har beslutat om en kvittning av betydande belopp samt en riktad emission utan att meddela marknaden om detta.

Mot bakgrund av den bristfälliga informationsgivningen har AktieTorget påtalat att bolaget måste komplettera sin information till aktiemarknaden. AktieTorget har till bolaget förtydligat vilken kompletterande information som behöver offentliggöras.

AktieTorget anser mot bakgrund av ovan att Hybricon har informerat marknaden på ett bristfälligt sätt och därigenom underlåtit att följa AktieTorgets regler. AktieTorget bedömer därför att det råder stor osäkerhet kring bolagets informationsgivning och att handeln i bolagets aktie tillsvidare ska ske på observationslistan. AktieTorget kommer löpande pröva om det finns förutsättningar att återföra bolagets aktie till den ordinarie listan.

För mer information, vänligen kontakta AktieTorget på telefon 08-511 68 000 eller via e-post info@aktietorget.se