Nu ökar vi synligheten på våra noterade bolag ytterligare  -  Nyhetsbyrån Direkt kommer att börja bevaka AktieTorgets bolag

En viktig del av vårt erbjudande är att göra AktieTorgets bolag mer synliga för investerare och därmed får mer nytta av en notering. Och nu tar vi nästa steg – ett rejält sådant.

Vi är extra stolta att presentera ett samarbete med Nyhetsbyrån Direkt. Det innebär att samtliga noterade bolag hos oss kommer att bevakas av Nyhetsbyrån Direkt från och med den 22:a mars.

Nyhetsbyrån Direkt Sveriges största finansiella nyhetsbyrå. Deras bevakning kommer att göra stor skillnad och göra AktieTorgets noterade bolag mer synliga för nya investerare – i fler kanaler och i realtid.

Vad innebär det här för bolagen i praktiken?

• Nyhetsbyrån Direkt kommer att skriva om de nyheter som är viktiga för investerare att känna till, främst delårsrapporter och pressmeddelanden.
  • Bolagen kommer att bli intervjuade av Nyhetsbyrån Direkt i samband med händelser som de bedömer är extra intressanta.
  • Bolagens aktier kommer att bevakas – och de kursrörelser som är extra intressanta kommer att lyftas fram i sina sammanfattande dagliga börstexter.

Bredare och djupare bevakning vad gäller kapitalanskaffning
Och det slutar inte där. I samband med kapitalanskaffningar kommer Nyhetsbyrån Direkt även att producera och publicera nyheter om det aktuella bolaget som ska göra nyemission eller noteras, eller både och. Utöver detta erbjuds bolagen att i samband med listning kostnadsfritt medverka i Direkts livesändning på nätet, Trading Direkt.

En sak till: tekniska analyser på bolagens aktier

Utöver nyhetsbevakningen kommer Nyhetsbyrån Direkt i samarbete med Tobbe Rosén, Vinnarbyrån, även genomföra teknisk analys på bolagens aktier. Detta paketeras i ett rörligt format för bredare spridning.

En teknisk analys på bolagens aktier kommer att göras varannan månad (förutsatt att bolaget varit noterade ett tag). Dessutom kommer varje program rapportera om några aktier som stuckit ut. Samtliga analyser klipps särskilt för varje bolag, vilket gör det möjligt för oss att publicera analyserna på era IR-sidor.

Maximal spridning i starka kanaler

Det viktiga med det här samarbetet är att AktieTorgets bolag kommer att bli väsentligt mer synliga för investerare. Nyheterna kommer att distribueras via Infronts terminaler, Nyhetsbyrån Direkts nyhetsflöden hos de stora nätmäklarna och nyhetssajterna och via Nyhetsbyrån Direkts kanaler i sociala nätverk: Twitter, Facebook och Direkts kanal på Youtube, playdirekt.se.

Vi på AktieTorget hoppas våra noterade bolag är lika glada som oss över denna satsning – en tillökning bland våra synlighetstjänster. Självklart fortsätter våra övriga synlighetstjänster såsom SvD Börsplus, FinWire och Cision med sin bevakning precis som vanligt. Synlighet ger bättre handel i aktien och därmed bättre nytta av noteringen.

Vi ser fram emot ett spännande 2018 – vi lovar att fler nyheter kommer.

Vänliga hälsningar

Peter Gönczi, VD och Christina Ploom, Marknadsplatschef