Bäst i Sverige – enligt hyresgästerna själva!

Fotograf: Per Englund

Sveriges bästa hyresvärdar är utsedda
under Benchmark Event på Berns Salonger i Stockholm.

Fastighetsbranschens unika och prestigefyllda pris, ”Kundkristallen”, delades ut till de privata och kommunala fastighetsbolag som av hyresgästerna själva fått högst betyg. Kundkristallvinnarna tillkännagavs traditionsenligt i Stora Salongen på Berns. Den årliga galan gick av stapeln den 8 februari och eventet hölls för trettonde året i rad.

Vinnarna utsågs bland de stora och medelstora företag som under 2017 genomfört kundundersökningar tillsammans med AktivBo. Priserna delas ut till de företag som enligt sina hyresgäster som gjort största förbättringen av sin service, samt till företagen med bästa totalresultat i kategorierna Service, Produkt och Profil. Vinnare utsågs för både bostäder och lokaler i olika kategorier och storleksklasser. En nyhet inför årets event var kategorin Bästa Nyproduktion.

Förutom prisutdelningen innehöll dagen seminarier där Einar Mattsson, Växjöbostäder och SABO var några av talarna. Elaine Eksvärd avslutade med ett föredrag på ämnet ”Bra retorik ger en bättre kunddialog”. Årets event gästades av över 300 deltagare.

”Bolagen som satsar på en kunddriven fastighetsförvaltning gör skillnad och deras ansträngningar uppskattas av Sveriges hyresgäster. Det vill vi lyfta fram. De hyresvärdar som belönas på Benchmark Event är inte utsedda av någon jury eller kommitté, utan av det aktuella företagets kunder. Syftet med vårt arbete och de jämförelser vi gör förstärker drivkraften till förbättringar, vilket resultaten bekräftar” - kommenterar Jon Svensson, VD på AktivBo.

För ytterligare information kontakta:

Jon Svensson, VD AktivBo

jon.svensson@aktivbo.se

För bilder och pressmaterial kontakta:

Malin Aldhagen, Marknadsassistent AktivBo

malin.aldhagen@aktivbo.se

AktivBo har sedan starten 1991 arbetat med att stödja fastighetsbolag i deras arbete att bli mer kunddrivna. Genom kundundersökningar och en kontinuerlig kunddialog samlas hyresgästernas synpunkter in och används som underlag för fastighetsbolagens verksamhetsstyrning. Över 300 bostads- och fastighetsbolag i Sverige, Tyskland och Österrike med tillsammans över 1 500 000 lägenheter - mäter och jämför sig kontinuerligt med stöd av AktivBo.

Vinnare Kundkristallen | Benchmark Event 2018

HÖGSTA SERVICEINDEX:

Aranäs Fastigheter (500 - 2999 lägenheter)

AB Skövdebostäder (3000 - 8999 lägenheter)

AB Stångåstaden (9000+ lägenheter)

STÖRSTA LYFT SERVICEINDEX:

AB Nykvarnsbostäder (500 - 2999 lägenheter)

Förbo AB (3000 - 8999 lägenheter)

Willhem AB (9000+ lägenheter)

HÖGSTA PRODUKTINDEX:

Kungsörs Fastighets AB

HÖGSTA PROFIL:

AB Skövdebostäder

BÄSTA NYPRODUKTION:

Köpings Bostads AB / NCC

”Hake”

HÖGSTA SERVICEINDEX LOKALER:

Rapp Fastigheter AB

STÖRSTA LYFT SERVICEINDEX LOKALER:

Dahlqvists Fastighetsförvaltning AB

HEDERSKRISTALLEN:

Ernst Rosén

Motivering:

”En framgångsrik byggmästare som för mer än tjugofem år sen bestämde sig för att utveckla ett serviceföretag för sina hyresgäster. Med fokus på hög kvalitet i förvaltningen har man skapat en företagskultur som resulterat i bestående toppresultat och många kundkristaller. Ett föredöme för branschen och kunddriven fastighetsförvaltning. Hos Ernst Rosén kommer kunden alltid att vara i fokus”

Jon Svensson, VD

jon.svensson@aktivbo.se

AktivBo har sedan starten 1991 arbetat med att stödja fastighetsbolag i deras arbete att bli mer kunddrivna. Genom återkommande kundundersökningar och en kontinuerlig kunddialog samlas hyresgästernas synpunkter in och används som underlag för fastighetsbolagens verksamhetsstyrning. Över 300 bostads- och fastighetsbolag i Sverige, Tyskland och Österrike med tillsammans nära 1 500 000 lägenheter - mäter och jämför sig med stöd av AktivBo.

Taggar: