Ny värmepanna styr både värme och kyla

Två system blir ett i nya värmesystemet Alde Compact 3020 High Efficiency. Med Aldes nya värmepanna går det att styra både värme och kyla från manöverpanelen, i husbilen eller husvagnen. Som grädde på moset finns möjlighet att enkelt växla mellan gasol- och eldrift och att helt stänga av varmvattenproduktionen nattetid.

Alde nu kommer med sitt nya uppdaterade värmesystem Alde Compact 3020 High Efficiency är det med en rad nya funktioner. Manöverpanelen är uppdaterad och mer användarvänlig och har bland annat en fullskalig klimatautomatik. Temperaturen ställs in enligt önskemål och tillsammans med en Truma Aventa Comfort ser värmepannan till att den önskade temperaturen behålls. Med nya funktioner som night mode och day mode ställs systemet automatiskt in, som man önskar, nattetid såväl som dagtid. Det går dessutom att utrusta det nya systemet med ett avancerat ”option board” med premiumfunktioner som värmeväxlare, booster, golvvärme och en extra varmvattenberedare. Alde Compact 3020 är kontrollerad och godkänd enligt ny standard ECE R122 & R10 och utförandet på värmepannan är samma som för modellen Alde Compact 3010.

– Alde har alltid stått för smarta lösningar och vår nya värmepanna går i sann Alde-anda. Vi har jobbat länge med utvecklingen av det systemet och vi tror att många känner att deras mobila boende blir ännu bekvämare med den nya värmepannan, säger Håkan Streimer, Sales & Marketing Manager på Alde.

Alde tillverkar värmesystem för husbilar och husvagnar. Bakom dagens Alde finns finurlige uppfinnaren och entreprenören Alde Rask. Redan på 50-talet saknade Alde komfort i den husvagn han lät bygga till sin familj. På 60-talet lanserade Alde den första värmepannan för fritidsfordon, som snabbt blev uppmärksammad för sin effektivitet. Än i dag ligger företagets huvudkontor och tillverkning i Färlöv utanför Kristianstad och i dag är företaget världsledande på sitt område med representation på ett stort antal marknader.

Alde Compact 3020 finns att köpa hos Aldes återförsäljare, se lista på www.alde.se/support/alde-servicestaellen

För att läsa mer om Alde, gå in på www.alde.se

För att ladda ner högupplösta bilder, gå in på www.alde.se

För frågor och mer information, kontakta gärna:

Karin Pontén, Presskontakt Vår pr-byrå, +46 708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se

Taggar: