Alelions marknadschef, Lars Mila, slutar sin anställning i oktober 2016.

Alelions Marknadschef f.d. VD, som ingår i bolagets ledningsgrupp, Lars Mila slutar sin anställning i oktober 2016.

-När nu Alelion omorganiserar är det rätt steg för mig att lämna företaget, säger Lars Mila.

Alelions Certified Adviser är G&W Fondkommission.

För mer information, vänligen besök: www.alelion.com eller kontakta

Daniel Troedsson Jan Forsberg Christian Zeuchner
VD, Alelion Energy Systems AB (publ) Styrelsens Ordförande Investment Director, Fouriertransform ABLedamot av styrelsen
Tel: +46 707 51 67 10 Tel : +46 73 433 73 47 Tel: +46 8 410 40 604
Email: daniel.troedsson@alelion.com  Email: trouble.management@hotmail.com Email: christian.zeuchner@fouriertransform.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Alelion Energy Systems AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument, lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och/eller EU:s förordning nr 596/2014 om marknadsmissbruk. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 6 september 2016 kl. 08:30 CEST.

Om Alelion

Alelion är en ledande leverantör av miljövänligare och effektivare industriella energilagringssystem baserade på litiumjonteknologi för i första hand materialhanteringsmarknaden. Fokus är initialt på industritruckar. Litiumjon batterier ersätter framför allt bly-syra batterier. Litiumjontekniken är överlägsen bly-syra i alla avseenden. Litiumjon är energieffektivare, lättare, har längre hållbarhet, och är dessutom miljövänligare. Alelions största ägare är Fouriertransform och Pegroco Invest.