Alfa Laval når överenskommelse med förre ägaren till bioKinetics, Inc.

Alfa Laval når överenskommelse med förre ägaren till bioKinetics, Inc. Alfa Laval offentliggjorde i december 2003 att man beslutat återuppta förhandlingar med Kinetics Group, Inc, förre ägaren till bioKinetics, Inc. Beslutet baserades på Alfa Lavals misstanke om felaktigheter i redovisningen av vissa kundprojekt. Parterna kunde inte enas i frågan, vilket ledde till att Alfa Laval i mars 2004 väckte åtal emot Kinetics Group, Inc och emot vissa enskilda personer. Alfa Laval meddelar i dag att företaget och ovan nämnda parter har nått en överenskommelse. Villkoren i överenskommelsen är konfidentiella. För ytterligare information var god kontakta: Peter Torstensson Informationsdirektör Tel: 046 - 36 72 31 Mikael Sjöblom Investor Relations Manager Tel: 046 - 36 74 82 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/02/20040702BIT20240/wkr0010.pdf Alfa Laval når överenskommelse med förre ägaren till bioKinetics, Inc.