Alfa Laval säljer fastighet i Madrid

Alfa Laval säljer fastighet i Madrid Alfa Laval, världsledande inom centrifugal separering, värmeöverföring och flödeshantering, har sålt sin fastighet i Madrid i Spanien. Fastigheten såldes för MSEK 265, med en bedömd realisationsvinst i samband med försäljningen på cirka MSEK 70. Alfa Laval har under de senaste fem åren och i enlighet med sin strategi att inte låsa kapital, lämnat lokaler som företaget inte längre har behov av eller lokaler som endast delvis används. Fastigheten i Madrid omfattar såväl säljbolag för den iberiska regionen, dvs. Spanien och Portugal, som tillverkning av höghastighetsseparatorer, huvudsakligen för den marina marknaden. Parallellt med försäljningen av fastigheten har Alfa Laval tecknat ett hyreskontrakt för en period upp till 5 år. Andra fastigheter till försäljning, efter avyttringen av fastigheten i Madrid, finns i Brasilien, Storbritannien och USA. För ytterligare information kontakta: Peter Torstensson Alfa Laval Group Informationsdirektör Tel: +46 709 33 72 31 Mikael Sjöblom Alfa Laval Group Investor Relations Tel: +46 709 78 74 82 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/10/20040810BIT20400/wkr0001.pdf Alfa Laval säljer fastighet i Madrid