Alfa Lavals kapitalmarknadsdag den 18 november

Vi har härmed nöjet att bjuda in till vår kapitalmarknadsdag den 18 november 2008. Den kommer att hållas på Hilton Hotel Copenhagen Airport, Köpenhamn. Vi startar klockan 10:30 och slutar cirka 16.30.

Vi börjar med en verksamhetsuppdatering med Lars Renström – VD och koncernchef, Thomas Thuresson – Ekonomi- och finansdirektör, Ulf Granstrand - chef för Process Technology-divisionen och Svante Karlsson - chef för Equipment-divisionen.

Ämnet för eftermiddagen är strukturell tillväxt och omfattar presentationer av utvecklingen i BRIC-länderna med fokus på specifika industrier inom respektive land, såsom etanol, raffinaderi, livsmedel och marin. Varje länderpresentation kommer att följas av en introduktion till relevanta produkter.

Dagen avslutas med en sammanfattning samt en allmän stund för frågor och svar.

Efter presentationerna har vi glädjen att bjuda in till en traditionell skånsk gåsamiddag. Middagen slutar cirka 21.00.

Jag ser fram emot att träffa er i Köpenhamn!

Lars Renström

Anmälan görs till: beata.ardhe@alfalaval.com senast den 10 november.

Investor Relations Manager
gabriella.grotte@alfalaval.com