Alfaskop startar kunskapscenter kring intern ASP i Sundsvall

Alfaskop startar kunskapscenter kring intern ASP i Sundsvall Alfaskop startar i mars ett kompetens- och verifikationscenter för "Intern ASP" i Sundsvall. Centrat kommer att ansvara för Alfaskops support, kompetens- samt affärsutveckling inom området Intern ASP (även kallat Server Based Computing/tunna klienter) i syfte att erbjuda en hög servicegrad mot kunder och partners över hela landet. Intern ASP innebär lösningar som bygger på datakraft hos kunden och som ger en kostnadseffektiv datateknisk infrastruktur och drift med hög säkerhet samt ökad åtkomst till applikationer och information. Alfaskops erbjudande omfattar tjänster för att bygga, utveckla och underhålla dessa lösningar, främst med fokus på Citrix-baserad teknologi. Centrat kommer att samordna alla support-, teknik samt framtidsfrågor direkt med Citrix och med Microsofts supportcenter. Centrat kommer också att ansvara för verifikation av driftsmiljöer där Alfaskops kunder samt programtillverkare kan testa och verifiera sina applikationer för drift i kundspecifika ASP-miljöer. Alfaskop har en ledande marknadsposition kring kundanpassade ASP- lösningar. Kundbasen omfattar ca 20.000 användare som tillsammans har tillgång till 100 applikationer över nätet. Centrat, som beräknas sysselsätta 8 - 10 personer på sikt, är ett led i Alfaskops satsning på att erbjuda marknadens bredaste utbud av ASP- baserade tjänster och lösningar. Fakta om Alfaskop Alfaskop är ett börsnoterat IT-konsultföretag med 475 medarbetare på 17 orter i Sverige. Alfaskop erbjuder ett ledande utbud av interna och externa ASP-lösningar som ger kunderna tillgång till applikation, information och driftstjänster. Genom att öka åtkomsten - och kunskapen att använda - program, system, nätverk och information minskar Alfaskop gapet mellan företags IT-strategier och visioner och användarnas verklighet. Mer information om Alfaskop finns på www.alfaskop.se För ytterligare information kontakta: Alfaskop AB Kent Söderlund, Produktmarknadschef intern ASP Tel: 070 - 377 15 45 E-post: kent.soderlund@alfaskop.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/07/20010207BIT00940/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/07/20010207BIT00940/bit0002.pdf