Valberedningens förslag rörande styrelse inför årsstämman 2017

Valberedningen föreslår att styrelsen, för tiden till slutet av nästa årsstämma, oförändrat ska bestå av sex stämmovalda styrelseledamöter utan suppleanter.

Valberedningen föreslår omval av Carl Johan Falkenberg, Anders Jonsson, Eva Lindqvist, Joakim Rosengren, Anders Thelin och Helena Nordman-Knutson som styrelseledamöter. Till styrelseordförande föreslås omval av Anders Thelin.

Valberedningen inför årsstämman 2017 består av följande ledamöter: Roger Hagborg, Triton, (valberedningens ordförande); Johan Lannebo, Lannebo Fonder; Åsa Nisell, Swedbank Robur Fonder; Fraser Maingay, York Capital Management; samt Anders Thelin, Alimak Groups styrelseordförande.

Valberedningens övriga förslag inför årsstämman den 11 maj 2017 och motiverade yttrande beträffande den föreslagna styrelsen, samt mer information om föreslagna styrelseledamöter återfinns på bolagets webbplats www.alimakgroup.com

Roger Hagborg, valberedningens ordförande, telefon: +46 8 5055 9631

Alimak är en världsledande leverantör av vertikala transport-lösningar för industri- och byggsektorn i mer än 100 länder. Alimak utvecklar, tillverkar, säljer och utför service av vertikala transportlösningar med fokus på att skapa mervärde för kunden genom säkerhet, högre produktivitet och kostnadseffektivitet. Gruppens produkter och lösningar saluförs under varumärkena Alimak Hek, CoxGomyl, Manntech och Avanti. Alimak har mer än 60 000 hissar, plattformar, servicehissar och BMU-enheter installerade runt om i världen. Alimak grundades 1948 i Skellefteå, har sitt huvudkontor i Stockholm, 12 fabriker i 8 länder och 2400 anställda globalt. www.alimakgroup.com